آخرین اخبار
۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
آغاز صدور احکام جدید حقوقی بازنشستگان | تسهیلات جدید در راه است
بازدید:۴۳۰
صد آنلاین| مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد که قواعد و رویه‌های لازم برای اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تنظیم شده و به‌زودی احکام جدید صادر و مطالبات پرداخت خواهد شد.
کد خبر : ۱۲۰۵۱۰

به گزارش صد آنلاین، در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به اهمیت معیشت بازنشستگان و اولویت اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق آن‌ها برای دولت و سازمان برنامه و بودجه، این فرایند به‌زودی از طریق صدور احکام و پرداخت مطالبات تسریع خواهد یافت.»

 

 

سازمان همچنین توضیح داد: «برای اجرای این قانون، ابتدا قواعد و رویه‌های لازم تنظیم و منابع مالی مورد نیاز تأمین می‌شود. در این راستا، ۴۰ درصد از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در سال جاری انجام خواهد شد. علاوه بر این، منابع مالی لازم برای مرحله دوم متناسب‌سازی به میزان ۳۰ درصد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی شده است. صدور احکام جدید از سوی صندوق‌های بازنشستگی نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.»

 

 

این اطلاعیه همچنین به چالش‌های موجود در مسیر اجرای قانون اشاره کرده و تأکید می‌کند: «با وجود پیچیدگی‌های حقوقی و فنی، دولت چهاردهم تلاش کرده است تا با همکاری سایر قوای کشور، سرعت اجرای قانون را افزایش دهد و به انتظارات به حق بازنشستگان پاسخ دهد.» سازمان برنامه و بودجه از آغاز صدور احکام جدید حقوقی بازنشستگان در صندوق‌های بازنشستگی در اسرع وقت خبر داده و افزود: «با تأمین منابع و طراحی سازوکارهای عملیاتی، به‌زودی پرداخت مستمری بازنشستگان بر مبنای احکام جدید انجام خواهد شد.»

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها